ایجاد شبکه بدون قطعی اینترنت

ایجاد شبکه بدون قطعی اینترنت


ایجاد شبکه بدون قطعی اینترنت

امروزه روال کار در اکثر کسب و کارها بخصوص شرکت‌های بزرگ به گونه‌ای است که قطع شدن اینترنت منجر به زیان مبلغ هنگفتی برای شرکت می‌شود.

فرض کنید شما صاحب کسب و کاری هستید که انتشار یک خبر می‌تواند در سود و زیان لحظه‌ای شما تاثیرگذار باشد. مانند بازارهای ارزی، طلا، فلزات و… در این صورت حتما باید بدنبال راهکاری باشید که اینترنت شرکت شما قطع نشود.

جدا از بحث‌های مربوط به داشتن و نگهداری زیر ساخت‌های شبکه با استانداردهای معمول  و وجود افراد با داشتن دانش شبکه در شرکت باید از چندخط اینترنت نیز بهره مند باشید. این خطوط باید با بسترهای متفاوتی وارد شبکه شرکت شوند. داشتن چند خط اینترنت با تکنولوژی هیچ امتیازی محسوب نمی‌شود. بطور مثال بهتر است که یک اینترنت کابلی و یک اینترنت بی سیم استفاده کنید.

بهترین ایده از نظر ما داشتن یک خط فیبر نوری سرعت بالا و یک لینک رادیویی است. متاسفانه بدلیل نبود زیرساخت‌های فیبر نوری به صورت گسترده و البته گران‌تر تمام شدن راه اندازی لینک رادیویی، پیشنهاد ما یک لینک اینترنت به صورت مودم ADSL و یک مودم LTE  با سیم کارتی که بتوان بروی آن IP استاتیک خریداری نمود است. داشتن چند خط اینترنت در یک شبکه به روش های مختلفی قابل اجراست. ما در این مقاله داشتن دو خط اینترنت همراه با روتر میکروتیک را توضیح می‌دهیم. برای اینکار ما یک روتر میکروتیک تهیه کرده، دو مودم را به آن متصل کرده و خروجی اینترنت را به شبکه شرکت متصل می‌کنیم.

ایجاد شبکه بدون قطعی اینترنت
ایجاد شبکه بدون قطعی اینترنت

روش‌های موجود

اول: یک اینترنت را به صورت مستر یا اولین اولویت تعیین می‌کنیم. کلیه کاربران همیشه از این اینترنت استفاده می‌کنند. اینترنت دوم را بصورت رزرو نگه می‌داریم. هرچند ثانیه یک بار روتر میکروتیک به صورت خودکار به یکی از درگاه‌های اینترنت جهانی یک پینگ ارسال می‌کند. تا وقتی پاسخی دریافت کند به همان صورت اینترنت اول را در شبکه نگه می‌دارد. به محص قطع شدن ارتباط به صورت اتوماتیک اینترنت اول را غیر فعال کرده و اینترنت رزرو را وارد شبکه می‌کند. اینکار تا وقتی که اینترنت اول وصل شود ادامه می‌یابد. به محض اتصال مجدد، اینترنت دوم به حالت رزرو در می‌آید.

دوم: ما می‌توانیم همزمان از دو خط اینترنت استفاده کنیم. به این روش لود بالانسینگ هم گفته می‌شود. طریقه کار به این صورت است که دو مودم به روتر متصل می‌شود و پهنای باند هر باهم از خروجی وارد شبکه داخلی شرکت می‌شود. با اینکار ما می‌توانیم از سرعت بالاتری استفاده کنیم. بطور مثال اگر یک خط ما دارای پهنای باند 25مگابیت بر ثانیه باشد و خط دیگر 40 مگابیت، خروجی ما 65 مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

ممنون که در این مقاله با ما همراه بودید، داده پردازی اصفهان نت آماده ارائه خدمات شبکه در اصفهان به شما عزیزان می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *