آیا ویندوز ۱۱ نصب کنیم یا نه؟

همه چیز درباره ویندوز ۱۱

همه چیز درباره ویندوز ۱۱ و شناخت آن

شناخت چگونگی نصب و راه اندازی ویندوز ۱۱ نیاز به هزینه و زمان زیادی ندارد.با ما همراه باشید.

همانطور که می دانیم شرکت مایکروسافت  چندی پیش به طور رسمی نسخه جدید سیستم عامل Windows 11 را منتشر کرد.

سوال اینجاست: آیا ویندوز ۱۱ نصب کنیم؟

در حال حاضر امکان نصب ویندوز ۱۱ از مایکروسافت بر روی کامپیوترهایی که حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای آن را داشته باشند، وجود دارد. 

همچنین کاربرانی که نسخه اورجینال و قانونی Windows 10 را بروی کامپیوتر خود دارند میتوانند آن را به صورت رایگان به ویندوز ۱۱ آپدیت کنند.

آیا نصب Windows 11 اقدام درستی است؟

همیشه استفاده از یک سیستم عامل جدید برای ما جذاب است. وقتی با قابلیت های جدید ویندوز ۱۱ (Windows 11) آشنا بشوید میتواند یک تجربه مطلوب تری برایتان باشد.

پس برای معرفی بعضی از قابلیتهای ویندوز با داده پردازی اصفهان نت همراه باشید.

 

سازگاری windows 11 با اپلیکیشن های اندرویدی

یکی از ویژگی های جالب و خاص ارائه شده در ویندوز ۱۱، سازگاری کامل با اجرای اپلیکیشن های اندروید است. کاربران میتواند در این سیستم عامل از طریق ماکروسافت استور microsoft store، اپلیکیش های اندرویدی را دانلود و نصب کنند.
این اپلیکیشن ها به طور مستقیم روی ویندوز اجرا میشوند. در نتیجه این قابلیت بهترین پیشنهاد برای نصب این ویندوز است. در حال حاضر در این ویندوز همه اپلیکیشن ها پشتیبانی نمیشوند اما به مرور ماکروسافت این پشتیبانی را تکمیل می کند.
  • پشتیبانی از قابلیت DirectStorage

    قابلیت DirectStorage بهترین مزیت برای گیمرهاست. هارد های ssd نسبت به hdd ها سرعت خیلی بیشتری دارند و خیلی سریعتر اطلاعات را بارگذاری میکنند. اما مشکل اصلی گیمرها این بود: همه بازی های رایانه ای این مزیت هاردهای ssd را نداشتند.
    در کنسول های بازی مثل ps5 ،xbox تکنولوژی directstorage پیاده سازی شد و این مشکل را رفع کرد. حالا ماکروسافت هم این تکنولوژی را در ویندوز ۱۱ پیاده کرده و گیمرها می توانند از این مزیت بزرگ استفاده کنند.

     

  • پشتیبانی از مایکروسافت تیم (Microsoft Team)

    ماکروسافت در ویندوز ۱۱، برنامه microsoft team را به صورت پیش فرض و به عنوان یک برنامه داخلی قرار داده است. اگر شرکت در کنفرانس های خاص ضروری باشد یا نیاز به گفتگوهای گروهی آنلاین و ویدئویی باشد، این قابلیت ویندوز ۱۱ یکی از بهترین ابزارهای برای استفاده در چنین مواردی است. 

     

رابط کاربری  ویندوز ۱۱ جذاب تر

از دیگر ویژگی های جذاب Windows 11 نسبت به ویندوزهای قبلی،بین بسیاری از کاربران و دلیل تمایل نصب این ویندوز توسط کاربران، رابط کاربری و محیط گرافیکی آن است. در پاسخ به خیلی از کاربران درباره « نصب ویندوز ۱۱» باید گفت؛ تمام ویژگی های ویندوز ۱۰ در نسخه ۱۱ ارائه شده‌ است، درنتیجه با آپدیت این نسخه ویندوز چیزی را از دست نخواهید داد. ولی حتما باید از لایسنس اورجینال ویندوز ۱۱ استفاده کنید.

پشتیبانی از قابلیت Auto HDR

ماکروسافت سعی کرده در ورژن جدید ویندوز تجربه بهتری از بازی کردن برای گیمرها ارائه کند. به همین دلیل قابلیتهای بیشتری رو برای علاقمندان به بازی های رایانه ای در ویندوز ۱۱ قرار داده است.. قابلیت Auto HDR یکی از آنهاست این قابلیت را ویندوزهای قبلی نداشتند. با این قابلیت، تصاویری که در زمان انجام بازی روی نمایشگر نشان داده میشود به مراتب جذاب تر و با کیفیت بیشتری خواهند بود.

مولتی دسکتاپ پیشرفته ویندوز 11

یکی از قابلیتهای ویندوز های گذشته مربوط بود به ساخت چند دسکتاپ مجازی در ویندوز. کاربر میتوانست در هر کدام از آنها، قابلیتهای مد نظر خود را ایجاد کند. به این قابلیت اصطلاحا Multiple Desktop گفته می‌شود. اما این قابلیت خیلی حرفه ای نبود. در ویندوز ۱۱ ماکروسافت کمی آن را سرو سامان داده و کاربر میتواند سفارشی سازی بیشتری را انجام دهد.

پشتیبانی از DirectX 12 Ultimate

ظاهرا ماکروسافت علاقه زیادی  به گیمرهانشان داده است. آخرین نسخه دایرکت ایکس DirectX 12 Ultimate مختص اجرای روان تر بازی های کامپیوتری ساخته شد. این ورژن روی ویندوز ۱۱ نصب می شود. این ورژن دایرکت ایکس به مراتب در مقایسه با ورژن های قبلی پیشرفته تر است.

سرعت بیشتر در ویندوز 11

بسیاری از کاربران بیان میکنند،  سرعت عمل ویندوز ۱۱ نسبت به ویندوزهای قبلی حتی ویندوز ۱۰ خیلی بیشتر شده است.  این سرعت بالا عملکرد ویندوز ۱۱ را از بقیه ویندوزها کاملا مجزا کرده است. حتی در بوت شدن ویندوز ۱۱ میتوان اختلاف سرعت رو حس کرد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *