آموزش آی پی IP دادن به کامپیوتر در ویندوز

آموزش آی پی IP دادن به کامپیوتر در ویندوز: در ابتدا لازم میدونم که یکم توضیح در مورد کارایی تغییر آی پی در کامپیوتر بدم

آی پی ip شناسه هر کامپیوتر در شبکه است. وقتی اطلاعات از سیستمی بروی سیستم دیگه ای تبادل بشه , کامپیوتر مبدا از طریق ip کامپیوتر مقصد رو میشناسه و اطلاعات رو براش میفرسته. پس نباید در شبکه دو کامپیوتر با یک شناسه داشته باشیم.

سرویس dhcp چیست؟

ip به دوصورت اتوماتیک ( از طریق سرویس dhcp ) یا دستی تنظیم میشود.

اگر بخواهیم آی پی به صورت اتوماتیک تنظیم بشود از سرویسی به نام dhcp استفاده میکنیم. این سرویس بروی برخی تجهیزات شبکه موجود است. مانند مودم , روتر , اکسس پوینت و البته ویندوز هم دارای این سرویس است.

در این مقاله قصد ما آموزش دادن ip دستی به سیستمهاست. پس dhcp را توضیح نمیدهیم.

عوض کردن آی پی کامپیوتر:

کلیدهای ترکیبی Win + R (دکمه روی کیبورد که علامت پنجره روش هست) رو از روی صفحه‌کلید فشار بدین تا پنجره Run باز بشه.

۲ـ عبارت ncpa.cpl رو تو کادر مربوط وارد کرده و کلید اینتر رو فشار بدین.

۳- چندین گزینه ممکنه وجود داشته باشه توی این قسمت. توی عکس زیر، مدل کارت شبکه : intel(R) 82578DC ،  راست کلیک میکنید،گزینه Properties رو میزنید:

 

تو پنجره ای که باز شده ، قسمت Internet Protocol Version 4 رو پیدا کنید. روش کلیک کنید و Propertiess رو بزنید:

بصورت پیشفرض توی این قسمت obtain an ip address automatically فعاله. که باعث میشه بصورت خودکار ( از طریق سرویس dhcp )  وقتی دوتا سیستم به هم متصل میشن، برای اینکه بتونین به صورت دستی ip بدین گزینه use the following ip address رو فعال میکنیم. اینجا شامل 5بخش میشه که یکی یکی توضیحشون میدم.

آی پی که میخواین همین سیستم باهاش در شبکه شناخته بشه. باید 3شماره اول در همه سیستم ها یکی باشن و شماره اخر رو فقط تغییر میدین. از 2تا 254 هر عددی که دوست دارین میتونین بنویسین به شرطی که به سیستم دیگه ای دقیقا همین شماره رو ندین.

برای نشون دادن ساختار ip شما در شبکه های کوچک به این صورت وارد میکنیم. 255.255.255.0

ای پی ip مودم یا روتری رو که همه سیستمها بهش متصل هستن رو بدین. معمولا در شبکه های خانگی و اداری کوچک که تغییری در ساختار شبکه ایجاد نکردن این آی پی رو میتونین بدین 192.168.1.1

اگه نیاز ندارین که به اینترنت مودم متصل بشین و فقط میخواین شبکه برقرار باشه قسمت 4 و5 رو هیچی وارد نکنین. اما اگه میخواین که همزمان سیستمها با هم در ارتباط باشن و اینترنت هم داشته باشن این اعداد رو وارد کنین:8.8.8.8

8.8.4.4 و تمام

آیا بدنبال افراد متخصص شبکه در اصفهان هستید؟

خدمات نصب و راه اندازی شبکه  اصفهان نت :

شرکت داده پردازی اصفهان نت با دارا بودن افراد متخصص شبکه خدمات متنوعی را ارائه میدهد.  ما در زمینه نصب و راه اندازی شبکه های کوچک و بزرگ سالهاست فعالیت میکنیم. در زمینه راه اندازی شبکه در اصفهان از رزومه قابل قبولی برخورداریم. تمامی خدمات ما در  زمینه راه اندازی شبکه در اصفهان بر اساس نیازهای حال و آینده سازمان شما انجام خواهد گرفت.

بهترین تعمیر کار شبکه در اصفهان:

با توجه به مسلط بودن کارشناسان اصفهان نت در زمینه تجهیزات اکتیو شبکه , ما میتوانیم با هر بودجه ای که شرکت در نظر دارد , پروژه هدف را به بهترین نحو ممکن به اتمام برسانیم.  تمامی خدمات داده پردازی اصفهان نت در محدوده استان اصفهان قابل ارائه هستند. خدمات راه اندازی شبکه در اصفهان شامل موارد ذیل میباشد:

  • مشاوره و نیاز سنجی سازمان ها و شرکت ها در زمینه شبکه
  • تهیه پیشنهادات بستر شبکه با توجه به نیاز ها و بودجه شرکت
  • پسیو شبکه و ایجاد زیرساخت های مناسب
  • راه اندازی شبکه و نصب تجهیزات اکتیو
  • رفع موارد ناقص , خطاها و بالابردن امنیت شبکه
  • خدمات پشتیبانی شبکه و بروزرسانی

متخصص شبکه یا کارشناس شبکه کیست؟

متخصص یا کارشناس شبکه فردی است که با داشتن تجربه بالا و اطلاعات کافی از تکنولوژی های روز دنیا و البته تسلط زیاد بروی تجهیزات شبکه , میتواند از ابتدا یک شبکه کوچک یا بزرگ را معماری , نیازسنجی , ساخت زیرساختها شبکه را تجهیز کند.

نسبت به آینده پیش بینی های لازم را داشته باشد.  یک شبکه کار با تجربه میتواند خطرات و نقص های امنیتی را برطرف کند و در نهایت شبکه و تجهیزات را برای اهداف آتی بروزرسانی کند. در واقع یک کارشناس شبکه کامپیوتر باید توانایی تحلیل شبکه را دارا باشد و در امور پسیو شبکه و اکتیو شبکه کاملا مسلط باشد.

ارتقا و نصب تجهیزات جدید در شبکه:

خدمات شبکه در اصفهان نت تنها شامل نصب و راه اندازی اولیه نمیشود. ما همچنین به مشتریانی که دارای شبکه هستند ولی دارای مشکلاتی در این زمینه هستند یا قصد دارند تا شبکه جدیدی را راه اندازی کنند

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *